Jaostot

Pääluottamusmiesjaosto

Puheenjohtaja           Riikka Aalto             riikka.aalto@hel.fi             050-4328885
varapuheenjohtaja   Ari Hartonen            ari.hartonen@hel.fi

Sihteeri                      Anita Vihervaara      anita.vihervaara@hel.fi
varasihteeri               Jaana Syrjänen           jaana.syrjanen@hel.fi

Pääluottamusmiesjaoston tehtävänä on toimia yhteisjärjestön sisällä edunvalvontaa edistävänä ryhmänä siten, että kolmen viikon välein pidettävissä kokouksissa käsitellään mm. toimialoilla ja liikelaitoksissa käytävien neuvottelujen ja erilaisten edunvalvonnallisten asioiden tilannetta.

Näissä kokouksissa pääluottamusmiehet tuovat esille ajankohtaisia kuulumisia toimialoiltaan sekä omista lautakunnistaan ja saavat Helsingin yhteisjärjestön puheenjohtajalta ajankohtaiskatsauksen kaupungin neuvottelutilanteesta. Kokouksiin pyritään saamaan myös edunvalvontaan ajankohtaisiin asioihin liittyviä asiantuntijoita.

Esille tulevista ongelmista pyritään muodostamaan yhteinen näkökanta. Tällä jatkuvalla vuorovaikutuksella kehitetään ja viestitään näkemyksiä mm. yhteisjärjestön hallituksen ja työjaoston sekä pääkaupunkiseudun aluetoimiston kautta.

Jaosto myös kouluttaa ja antaa eväitä aktiivisille toimijoille useimmiten kaksi kertaa vuodessa järjestettävissä koulutustilaisuuksissa.

Pääluottamusmiesjaoston puheenjohtaja

Riikka Aalto