YT-sopimuksen tilanne

20.12.2017

Hei kaikille,

kävimme juuri varapuheenjohtaja Timo Lautaniemen kanssa henkilöstöjohtaja Marju Pohjaniemen luona ja ilmoitimme HYJ:n hallituksen päätöksen maanantailta 18.12.2017.

Hallitus perui YT-sopimuksen irtisanomisen ja olemme tästä päivästä lähtien mukana kaupungin yhteistoimintasopimuksen mukaisissa pöydissä.

Tänään viestitimme työnantajalle seuraavista asioista: Helsingin yhteisjärjestö JHL ry edellyttää, että neuvotteluja liikelaitosten HKL ja Stara henkilöstön edustajan paikkojen  osalta tulee jatkaa, paikkojen tarkastelua täytyy suorittaa. Vaaditaan todellista yhteistoimintaa ja työnantajan tulee myös sitoutua yhteistoimintaan ja sen toteuttamiseen. Henkilöstön edustajien mahdollisuus osallistua kaikkiin niihin työryhmiin, jotka koskettavat henkilöstöä tulee turvata.

Omalta osaltamme olemme sitoutuneita tekemään vahvaa edunvalvontaa ja tekemään kannanotot oikeissa pöydissä.

Henkilöstöjohtaja toivotti meidät tervetulleiksi yhteisiin pöytiin. Yhdessä henkilöstöjohtajan kanssa todettiin, että meidän tuomiin viesteihin palataan alkuvuodesta ja yhdessä pyritään ne ratkaisemaan parhain päin.

Monet teistä on jo lähteneet joulutauolle, mutta pyydän, että ne jotka vielä ovat töissä ja ovat oman yhdistyksensä tiedottajia niin välittäisitte tätä viestiä mahdollisimman paljon jäsenistölle.

Terveisin

Merja Ruotsalainen